Skitstövel!

Idag skulle vi ju ha en muntlig redovisning på NO-planchen om jordens evolution! Och jag som vart sååååå nervös, satt och darrade som ett asplöv i början av lektionen. Jag och Mathilda (och mamma) hade samlat ihop hur mycket fakta som helst, och sedan skrivit nästan som en uppsats för att kunna läa utantill om vi tappade bort oss! Och så kommer min SKITLÄRARE och säger att vi bara får berätta om EN del av de TOLV delar vi skrivit om, och vi fick inte ens välja vilken del. Han bara gav oss en!!! Och vi som kämpat så hårt! Och visst, vi fick VG (skönt var ju det!) men jag tycker inte det är okey, eftersom några fick läsa allt de hade, och andra inte. Så de regler vi fick gällde bara för oss som gjorde idag..... INTE OKEJ! Hur ska han då kunna betygsätta oss rättvist?
Det gjorde han inte, i och för sig. En kille hade inte ens sin planch, och fick, precis som vi, reda på vilken del han skulle berätta om idag. Han hade inget att läsa ifrån, och hans kompis han jobbat med var sjuk.... och hankom ihåg ALLT! Han stakade väl sig lite då och då, men kom igen! Jag och Mathilda läste ju nästan utantill (jag gjorde det, för att jag var så nervös) och han fick bara G-!! Jag menar, hur tänker man då???
Min lärare borde ha en spark där bak, och få lite vett!
Hörs!
Kram Linnea <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0