Extremt högt och otroligt nära

Extremt högt och otroligt nära- det var filmen jag nu har vart och tittat på. Och jag säger bara, att det var tur att jag inte var sminkad, för OJ vilken snyftfilm! DEN VAR HELT OTROLIGT BRA!!
Den handlar om en kille vars pappa dör i 9/11-attacken. Han hittar en nyckel i sin pappas orörda rum ett år efter hans död. Och hela filmen går ut på att pojken letar efter vad nyckeln går till....... om det är någon film som ni ska se, så är det denhär!
Den är inspirerande, smart, sorglig, rolig, och otroligt tänkvärd. I början säger han typ: "Idag föds fler människor än det dog folk förr i tiden. Men antalet döda ökar också. Snart kommer man inte få plats att begrava alla.
Eftersom vi är så mångasom lever på jorden, så finns det nu mindre plats att leva på. Det har vi löst genom att bygga höghus. Tänk om man då kunde bygga höghus åt de döda, fast nedåt. En hel stad, en död stad under den levande, riktiga staden."
Tänkvärt. Jag sa ju det.
NU ska jag gå och tänka. Tycker ni ska göra likadant. Tänk på vilken dag ni ska se denhär filmen. För se den, det ska ni!
Hörs!
Kram Linnea <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0