Bullar i ugnen och purpurfärgen i bakhuvudet

Idag vaknade jag vid tolv... väldigt skönt, då jag inte sovit så jättemycket i veckan. Efter att ha ätit frukost, får jag reda på att vi ska dra till simhallen. Så det var ju bara att sno sig på! Var där i två timmar, väldigt skönt, men lite låångtråkigt!! Visste ni förresten att jag kan simma 25 meter under vatten utan att andas! Ganska bra jobbat va!? 
Vi åt pizzabullar för ett tag sedan. För er som inte har ätit det, eller som överhuvudtaget inte vet vad det är, då måste jag säga att ni missat något! Men det är inte så svårt!
Man köper bara ett pizzakitt, med färdig deg och tomatsås, och sedan får du köpa det du vill ha på! Du får ut degen och smetar på tomatsås, och på med allt du vill ha. Men i stället för att låta den vara platt, så rullar du ihop den som om det var en rulltårta! Sedan skär du den precis som en rulltårta, så att det kan bli små pizzaullar. Mycket gott!! Godare än vanlig pizza!!! Jag lovar!
Jaa, just nu sitter jag och ojjar mig för att jag måste sätta mig och läsa min bok som ska vara utläst till måndag. Har typ halva boken kvar.... suck! Jag har läst den så många g¨nger att den blivit tråkig. Ni kanske har hört talas om den? Purpurfärgen skriven av Alice Walker.
Den är bra, men som sagt så har jag läst den för många gånger... den har blivit tråkig!
Men jag måste nog sätta mig och läsa den ändå!
Hörs!
Kram Linnea 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0